Een nieuw avontuur

7 februari 2019 - Nijland, Nederland

Zaterdag 9 februari 2019 stap ik op het vliegtuig naar Istanbul om vervolgens aan boord te gaan van de Maersk KIMI. Een nieuw avontuur op een schip met een lengte van 299,9 meter en een breedte van 42,8 meter. Ik ga leren hoe het laden, lossen en navigeren van zo'n groot schip in praktijk gedaan word. Het maximaal aantal containers wat aan boord kan is 6700 TEU en laad vermogen van 88669 ton. Ik ga varen tussen Europa en India en zal onderweg dus in verschillende havens komen. De landen waar ik globaal langs kom is Turkije, Egypte, Saoedie-Arabië, Dubai en India.

Vijf maanden zal ik weer op weg zijn en dit keer kom ik niet in de buurt van West-Europa, zal ik niet even in Dordrecht kunnen afspreken dat papa langs komt. Ik ga veel containers zien veel culturen, maar het belangrijkste is dat ik super veel ga leren en ga meemaken hoe het werk gedaan word aan boord van zo'n groot schip van de grootste containerzeevaart rederij van de wereld.

Natuurlijk ga ik mijn familie en vrienden meenemen op mijn leerzame reis door zo af en toe een blog te maken over mijn ervaringen. Via deze site kan je je ook weer aanmelden om elke keer dat ik een blog maak een melding te krijgen in je mailbox dat je weer wat kan lezen. Vergeet dit niet want ik ga niet iedere keer een mail maken zoals vorige stage. Ook deel ik mijn blog op facebook en misschien over de app.

Ook kan je mij weer volgen via MarineTraffic als je dat leuk vind al zal je na een maand wel weten wat de route terug is. ;-)

1. Lysbeth van den Berg:
    7 februari 2019
    Heel veel plezier en tot over een tijdje. Heel leuk om je op deze manier te kunnen volgen! Liefs, Lysbeth.
  2. Floris:
    27 februari 2019
    Helemaal vergeten aan te melden..! Even bijlezen :)
    Het klopt inderdaad dat je 'globaal' langs al die landen reist.