Einde in zicht

23 juni 2019

Dit is dan de laatste blog vandaag Zondag 23 juni onderweg naar India waar we vanavond aankomen in Pipavav. We hebben dan vanaf vanavond tot donderdag 3 verschillende havens waarvan de laatste Mumbai en dan gaan we daarna weer terug richting Dubai waar ik van boord zal gaan en terug vlieg naar Nederland.

Afgelopen 2 weken waren lekker warm vanaf Suez onderweg naar Jeddah waar het al wel 33 graden was. Zijn we daarna door naar Salalah gegaan waar het ook ongeveer 30 graden was maar heel vochtig vanwege het klimaat. Na Salalah hadden we koers gezet voor Qatar door de Golf van Oman en de Perzische golf. In Doha (Qatar) was het bloedheet, ik kon me al niet goed voorstellen hoe het nou was in 45 graden buiten te zijn maar dat was echt een nieuwe ervaring. Terwijl er nog gewoon windkracht 5 stond en er daarom niet geladen kon worden. Maar die wind kwam rechtstreeks uit woestijn en voelde soms brandend langs je huid. Na een dag vertraging in Doha door de wind zijn we naar Dubai gevaren en hebben we daar veel stores ontvangen. Dubai is vaak al een drukke haven en hebben we meestal 7 kranen boven het schip die 2 containers tegelijk aan boord zetten. Dus gaat meestal erg snel in Dubai. Daar waren we dan ook vroeg in de ochtend rond 02:00 al weer vertrokken terwijl we rond 1100 waren aan gekomen de vorige dag.

Nu dus onderweg naar India en geniet ik van de laatste week. Alles beetje afronden en denk al veel aan het punt dat ik over een week weer naar huis ga. Al voelt het soms toch dubbel omdat ik het erg naar mijn zin heb aan boord en je er ook een soort familie opbouwt waar je vaak goeie gesprekken kan hebben of mee kan lachen. Maar toch ben ik blij dat ik weer naar huis kan gaan en binnenkort in mijn eigen bed kan liggen.

Als ik thuis ben zal ik een van de eerste dagen al naar school gaan om mijn vaardagen te laten zien en hoop ik dat er een datum geprikt kan worden om mijn eindgesprek binnenkort te hebben. Daarna solliciteren en kijken waar ik kan werken aangezien Maersk Line mij geen werk aan kan bieden.

Ik vlieg 2 Julie om 0040 LT vanuit Dubai met KLM naar Amsterdam en kom aan in Nederland om 0545 LT. Ik hoop dat iedereen genoten heeft van de blogs en waarschijnlijk zie ik verschillende mensen binnenkort weer!

1. Pim:
    23 juni 2019
    Ik begrijp dat je het nog steeds naar je zin hebt aan boord, maar toch blij bent dat je weer even kunt gaan bijkomen in NL. Mooi toch? Ben je nou moe na zo'n reis of krijg je genoeg rust tussen de bedrijven door?
    Merken jullie wat van de politieke spanningen in het golfgebied?
    Goede reis nog de komende negen dagen. Je eigen bed staat ongetwijfeld al opgemaakt op je te wachten!
  2. IJbelina:
    23 juni 2019
    dag Wout-Jan, een treffend laatste blog van jou, zowel het één als het ander, je laat het door je heen gaan, mooi hoor welbewuste jongeman!
    En je stelt je al weer op voor het vervolg, studie e.d. en verder. Komt allemaal.
    Hier ook een hittegolfje in opmars, valt hier in Harns nog mee, de zeewind heerlijk
    doe verkoeling.
    Ja, noemde ook even(toen ik je mam daarstraks belde), 'Wout-Jan is vast wel (wat) moe", te weten de hitte daar het goeie daar, afscheid, de vliegreis en dan de omschakeling! weer naar hier.

De vliegreis, ben benieuwd of er een omweg wordt aangehouden, ivm het gedoe van die (emotionele) je weet wel figuur!

tot vlg week ergens, liefs van oma.
  3. Lysbeth van den Berg:
    24 juni 2019
    Ook ik heb genoten van je verhalen. En fijn om je straks weer echt zien en te kunnen spreken. Goede reis en tot gauw! Liefs, Lysbeth.
  4. Erica:
    25 juni 2019
    Wij kijken uit naar 2/3juli hoor! weet je trouwens, dat Lys op 6juli haar verjaardag viert?Misschien een mooie gelegenheid om iedereen weer eens te zien en vooral jezelf te showen. Lieverd , tot gauw! (Leuk om te kunnen zeggen) . Liefs en sterkte met de laatste loodjes! Erica.